csütörtök, március 28

fodrász, nyári tervek, miegymás...

  Voltam tegnap fodrásznál, tettünk a hajamba világos melírokat, csacsogtunk és amíg vártuk a festék hatóidejét, addig kaptam egy kávét és annyira jó volt egyszerűen csak lenni. Szerintem teljes mértékben vissza fogok szokni a fodrászomhoz, mert minden szempontól megéri. Igaz, hogy nincs hozzánk közel és ha megyek hozzá, akkor egy kb. félnapos elfoglaltsággal kell kalkulálnom, de annyira feltölt mindenféle értelemben. Más fodrászokkal ez nincs így, mert ott mindig feszélyezve érzem magam, hajmosás közben is, meg amúgy is végig, hogy kvázi idegenekkel beszélgetek, miközben nem is lenne kedvem, meg közben azt is el tudom képzelni, hogy egy ismeretlen fodrászt mennyire érdekel az én életem stb. De ez a saját fodrászommal egészen más, hiszen nála a fél nap, miközben készül a hajam, felér egy jó kis barátnős-feltöltődős dumálással. Fodrász után még beugrottam a Lidl-be, mert akciós volt a padlizsán és nagyon szeretjük a házi padlizsánkrémet. Más nem kellett, mert már tegnap reggel elintéztük a bevásárlást, hogy elkerüljük a húsvét előtti dömpinget, ami amúgy sikerült is. Mondjuk én már ettől is tartottam, de azért a szerda reggel még valamennyire konszolidált volt, igaz, nem mertünk a népszerű Aldi-Lidl üzletekbe menni, hanem mást választottunk. Amúgy fogalmam sincs még, hogy mit fogok főzni a hétvégén, de annyira nem is izgat. Gábor anyukája csinál töltött káposztát, meg ő megvette a piacon a sonkát, ami az egész családnak elég, úgyhogy ilyesmivel nem kellett most foglalkoznom. Amit viszont csinálok, az a kalács lesz és idén először húsvétkor is sütök bejglit. Ennek egyébként nagyon egyszerű oka van, méghozzá az, hogy elég sok mákom és dióm maradt meg karácsonyról, így azokat szeretném elhasználni. A tésztához meg szintén nem kellett semmit külön vásárolni, hiszen liszt, élesztő meg vaj kb. mindig van itthon. A kalács lesz még érdekes, majd keresek egy jó receptet, de nem hiszem, hogy beletörne a bicskám, hiszen két éve is sütöttem már, csak akkor nehezítésként még ott volt, hogy teljes kiőrlésű és cukormentes kalács kellett (bár most így visszagondolva emlékszem, hogy az első két adagot kidobtam a szemétbe és végül Gábor csinálta meg a tésztát és anyósom a fonást)

Nem tervezünk amúgy sehova menni, bár néztem, hogy ragyogó idő lesz, úgyhogy még akármi lehet. Amit szeretnék viszont, hogy sikerüljön kitakarítanom és nagyjából rendezett legyen a lakás. Mert ezzel most az elmúlt egy-másfél hétben szinte egyáltalán nem volt időm foglalkozni, mivel a gyerek betegeskedett és matrica volt, én meg totál ki voltam merülve. Most már rendeződni látszik a helyzet, már alig folyik az orra és az elmúlt éjszaka során mindenki rendesen aludt, nem volt sírás, se semmi, úgyhogy én is nagyon kipihentem és jókedvűen ébredtem ma. Jelenleg fő a csontlevesem, nemsokára beledobálom a zöldségeket, utána meg túrós palacsinta lesz majd (nem eszünk ám állandóan palacsintát, de valahogy mégis mindig akkor írok blogot, amikor palacsinta van, hihi). A konyhában már rendet csináltam reggel és kicsit takarítottam is ott, de azért még bőven van mit. A nappalit is össze kéne kapni, porszívózni és felmosni, bár most a pici alszik, úgyhogy addig nincs porszívózás. Aztán a fürdőszoba van még hátra, bár értelemszerűen nekiállhatnék most, azzal úgyse zajongok. De hát olyan jó most itt ülni a kis kávémmal...

Elkezdtünk amúgy hangolódni a nyárra is. Én már január-február körül nekiálltam gondolkodni, hogy hova, merre mehetnénk majd idén, de akkor Gábor még nem tudott hozzászólni a témához. Most viszont 1-2 hete már ő is ötletelt, így végül a héten vettünk egy nagy sátrat és két matracot, mert bizony kempingezni szeretnénk menni, ahogy bejön a jó idő. Ami biztos, hogy Tiszakécskére fogunk menni először sátorozni, mert ott van egy szuper kemping. Egyszer már voltunk ott, csak akkor még nem volt meg Lehel és az autónk volt átalakítva, így abban aludtuk. Most az hármunknak már kicsi lenne, ezért gondolkodtunk a sátrazásban, amit szerintem egyébként Lehel is nagyon fog élvezni. Abban a kempingben pedig egy csomó szuper medence van, ráadásul a környék is nagyon hangulatos. Még némi kempingfelszerelést kell majd vásárolnunk (asztal, székek) és indulhatunk is. Ezen felül vettünk repülőjegyet Rómába május végére, amit én már most nagyon várok. Még sosem voltam Rómában, de nagyon régóta szeretnék eljutni. A szálláskeresés kicsit aztán feladta a leckét, mert jó borsos áron volt az összes, de még a gagyi, hálótermi szállások is drágák voltak. Végül találtunk egy szép szállást, 3 km-re a központtól és oké, hogy ez se volt olcsó, de ár-érték arányban viszont remekül hangzott, úgyhogy azt foglaltuk le, szóval...Róma, jövünk!
Amúgy a ház/kert körül lesz egy csomó dolgunk ezen a nyáron. Lesz elvileg újra medence a kertben, de én ezt majd hiszem, ha látom. Lesz kerti pavilon, ez is már vagy 2 éve meg van vásárolva és azóta a pincében áll, még ki se lett bontva. Ehhez először betonozni kéne, de hát ezt is hiszem, ha látom... Én szeretnék Lehelnek a kertbe hintát, homokozót, ez utóbbi van is, de ki kéne cserélni benne a homokot és kellene rá fedő. A hintaállványt is újra ki kellene tenni. Plusz ugye szeretnénk kész lenni nyárra a gyerekszobával. Közben a konyhába be kell tenni egy új ablakot...és mindezek tetejében Gábor beközli, hogy új padlót teszünk le az egész szinten...na én itt felnevettem! (Ez amúgy kell is, mert nálunk kőpadló van és sok helyen meg van már törve meg amúgy nekem nem is tetszik, szóval beszéljük évek óta, hogy ki kell cserélni, de szerintem pont most nem ez lesz a legfontosabb.)

az új hajam :)
 

6 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz lett a hajad. Szuper mindenféle kalácsreceptet találsz itt: https://gabicsek.blogspot.com/search?q=m%C3%A1kos+kal%C3%A1cs

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper lett a hajad!!

    VálaszTörlés
  3. Szia, Limara péksüteményei is fantasztikusak, a hajad csodaszép!!!

    VálaszTörlés
  4. Köszi lányok! ☺️
    És a recepteket is, majd ma lesz időm megnézni őket (remélem).

    VálaszTörlés
  5. úúú nagyon menő lett a hajad, gyönyörű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Én is imádom ilyenkor. Kár, hogy másnapra már sose olyan. :D

      Törlés