hétfő, augusztus 26

back to work?

  Csodálkozom, hogy nem megyek a férjem agyára, pedig így van. Ő viszont nekem már eléggé az agyamra ment, amellett is, hogy nagyon szeretem őt, de szerintem nagyon sokat vagyunk együtt. Emlékszem, amikor anno volt a covidos bezárkózás és hír volt egy idő után, hogy mennyi pár szakított, mennyien adtak be válókeresetet stb, mert túl sokat voltak együtt összezárva és ez mennyi konfliktushoz vezetett... Nos, mi pont a covid idején töltöttük a mézes heteinket együtt, mert kb. akkortájt jöttünk össze és hát rögtön össze is lettünk zárva. Bár tény, hogy a járvány ellenére mindkettőnk munkahelye megmaradt és jártunk dolgozni továbbra is az együttélés mellett, szóval megvolt az egyensúly. Ezt csak azért írom, mert most már amióta Lehel megszületett, azóta kb. folyton-folyvást együtt vagyunk. Amikor Lehel kb. 4-5 hónapos volt, akkor váltott Gábor munkahelyet és ment át egy olyan helyről dolgozni, ahonnan háromnaponta kellett bejárnia 16 órázni, egy olyan helyre, ahová viszont csak hatnaponta kell bemenni 24 órázni. Természetesen örültünk mindketten, mert így továbbra is megmaradt valamennyire a szabad mozgásterünk, hogy szinte bármikor mehettünk hármasban bármerre, de ezzel együtt azért nagyon megugrott azoknak a napoknak a száma, amikor állandóan együtt voltunk. Gábor persze járt el mellette kisebb munkákat is végezni, még főleg év elején volt egy jó kis projekt, amit csinált, de aztán nem annyira akadt, utána meg, bár akadtak volna nagyobb munkák, de végül egyik se jött össze (majd feltehetően össze fog, csak a tulaj kitalálta, hogy mégsincs most rá pénze). És így kialakult, hogy én azt éreztem egy idő után, hogy nonstop együtt vagyunk, mindenhova együtt megyünk. Azt éreztem, hogy nincs egy szabad gondolatom se, nem tudok egy könyvet a kezembe venni, mert állandóan együtt vagyunk és valami közöset csinálunk. Volt már, hogy beszéltünk erről, hogy én igényelném néha a csendet és a magányt, hogy rendezni tudjam a gondolataimat, de ezt Gábor nem értette, mert neki ilyenre nincs igénye (amit meg én nem értek). És bár megbeszéltük, hogy akkor így lesz és lesznek ilyen alkalmaim, valahogy aztán úgy igazán sose lettek. Félreértés ne essék, én imádom a családomat és ők az elsők és velük lenni a legjobb, de csak akkor, ha én se vagyok teljesen kiürülve. Én valahogy ebben is az egyensúlyt kerestem, de nem igazán sikerült megvalósítanom és szerintem ennek is köze volt ahhoz, hogy mostanában annyira kutyául éreztem magam. Aztán jött a munka ötlete, hogy akkor én is elmegyek heti pár órában dolgozni. Főleg azért, hogy valamennyire visszaállítsam ezt az egyensúlyt, amire nekem szükségem van. Ha a szívemre teszem a kezem, tudom, hogy ez a legfőbb ok, na meg rögtön utána ott jön az önbizalom kérdése is. Szóval ezek motiváltak a legjobban abban, hogy visszamenjek dolgozni. A munkával kapcsolatban pedig jelenleg ott tartunk, hogy múlt héten fel is hívtak és már voltam is bent interjún, holnap megyek a második körre. Szeretném, ha sikerülne, bár ez a 25 órás lenne, amit Lehel miatt kevésbé szerettem volna, de a többi helyről nem hívtak. Ez heti 3 napot jelentene, napi 8 órában, szóval szerintem kivitelezhető, bár abban maradtunk családilag, hogy majd elkezdem csinálni és meglátjuk. Meg még ugye az se 100%, hogy felvesznek (bár szerintem fel fognak). És amúgy már jövő hét hétfőn kezdenem kellene. Egyébként örülök neki, jó élmény volt az interjú, tök ügyesnek éreztem magam utána, elégedett voltam magammal. Csakhogy azóta meg az a bajom...hát igen, én már csak ilyen vagyok...hogy félek, elszalasztom Lehel napjait, nem fogom eleget látni. Ami tudom, hogy nem teljesen igaz, hiszen heti háromszor 8 óráról van szó, nem teljes állásról és Lehel nem megy intézménybe, ugyanúgy itthon lesz, én meg jövök hozzá haza...de valahogy mégis. A környezetemben is látom, hogy rohannak a napok, hetek, hónapok és a játszótéri kis cimbik kezdik a bölcsit/ovit, pedig nemrég még ők is tök kicsik voltak. És mondtam ezt Gábornak, hogy most meg ezt érzem, hogy nem leszek itt neki folyton és heti háromszor reggel sem, amikor felkel és félek, hogy lemaradok valamiről és nem használom ki egészen azt, hogy most ilyen kicsike még. Erre pedig azt mondta, hogy ő is így érez, ezért akar sokszor inkább itthon lenni, mint akár apróbb munkákra elmenni, és ezért megy arra a huszonnégy órára is nehéz szívvel, mert pont ezt érzi, hogy közben itthon lemarad valamiről és 24 óráig nem látja a gyerekét... De egyébként szerintem jót fog tenni a munka, nekem is és a kettőnk kapcsolatának is, Lehel meg a legjobban imádott apjával lesz addig, csak hát a változás mindig nehéz és az élet sem habos torta. 
 

8 megjegyzés:

  1. Szerintem tök jó lesz így, Lehel továbbra is szerető, gondos családtagokkal lesz, te meg egy kicsit kiszakadsz ebből a monotóniából, más impulzusokat is kapsz. Szerintem ez egy tök jó lehetőség így (hogy amúgy a gyereknek nem kell bölcsibe mennie). Drukkolok, hogy sikerüljön!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :)
      Sikerült, felvettek. Szerintem is jó lesz így.

      Törlés
  2. szuper, hogy van lehetőséged egy ilyen kompromisszumos állásra, ami nem 40 órás. biztos vagyok benne, hogy jót fog tenni, hogy egy kicsit önálló felnőtt lehetsz, más felnőttek között :) van, akit maximálisan kielégít az anyaság, és nem vágyik másra, de szerintem teljesen érthető igény, hogy a gyerekedtől függetlenül is szeretnél valami értelmeset csinálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :)
      Már én is várom a jövő hetet, amikor kezdek.
      Egyébként az, hogy a gyerekezés mellett is szükségem van valamire, igaz lehet és szerintem is jó hatással lesz rám és ezáltal mindhármunkra. De ugye nekem a fő motivációm, hogy ne a férjemmel ketten "üljünk itthon" a gyerekkel. Mert szerintem (és csodálkozom, hogy ő ezt nem látja, de) nem tesz jót a kapcsolatunknak a sülve-főve közös itthonlét. Így meg egyébként fele-fele arányban fog megoszlani minden, a munka is, a gyerekezés is és (remélem) mellette a házimunka is, bár nekem nem lesznek nagy elvárásaim, ha hazaérek a munkából, csak legalább ne robbantsák fel teljesen a lakást :D.

      Egyébként ha más lenne a szituáció, tehát a férjemnek h-p tartó klasszikus állása lenne és én itthon gyerekeznék, akkor eszembe se jutott volna munkába menni. Így viszont szerintem még pluszban jót is fog tenni nekem mentálisan, hogy dolgozok is a pici mellett.

      Törlés
  3. Egy gyerek érkezése minden párkapcsolatot megvisel, de szerintem nagyon jól látod hogy másfél év után kiszakadni otthonról és tágabb nézőpontból látni az életedet/életeteket kínál majd megoldásokat. Ráadásul kisgyerekekkel fogsz foglalkozni (ami számomra a szuperhősök munkaköre), látsz majd egy csomó ötletet, tanulsz technikákat amiket Lehellel is tudsz alkalmazni. Sok sikert, szorítok hogy jól sikerüljenek az első napok/hetek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a jókívánságokat! :)
      Esetemben amúgy már több mint két év, hisz két évvel ezelőtt nem sikerült a munkahelyváltás, így azóta otthon vagyok.
      Ez a munkahely egyelőre nem bölcsőde,ott nem találtam ilyen kedvező részmunkaidős lehetőséget , csak beugrósat, de olyat nem szerettem volna most. Kereskedelembe megyek jelenleg, de ez az állást csak időszakosnak tervezem, mert kisgyerek mellett nem szeretnék lemaradni a hetvegekről és az estekről. Egy darabig így is le fogok néha és előre fáj a szívem. De vigasztal a tudat, hogy csak addig csinálom, míg Lehel oviba nem megy.

      Törlés
    2. Oh, úgy látszik elsiklottam a felett hogy egyelőre nem bölcsiben fogsz dolgozni. Valahogy nekem annyira egybeforrt a neved ezzel, nem is tudnék más elképzelni annyira illeni fog hozzád az a munka :) Elhiszem, hogy nehéz szívvel hagyod otthon Lehelt és nehéz elképzelni egyelőre a munka pozitív oldalait. Ahogy a posztjaidból eljön, nagyon türelmesek vagytok egymással (és magatokkal), ha ezt átülteted erre a következő életszakaszodra biztos javulni fog a közérzeted és a mentális állapotod is.

      Törlés
    3. Nem siklottál el, mert nem írtam a blogba konkrétan, hogy nem bölcsi, csak annyit írtam, hogy jelentkeztem több részmunkaidős állásra. :) Köszi, hogy így érzed, én is úgy gondolom, hogy testhezálló lesz majd a bölcsi, szerintem szeretni fogom.
      Egyébként én azt érzem, hogy már ebben az elmúlt három napban, amíg elég elfoglalt voltam és Gábor volt a gyerekkel, mellette tök jól ment most a munkamegosztás és a közösen töltött idő is nagyon szuper volt...szóval már most ettől fel vagyok töltődve. Remélem ilyesmi időszak áll most előttünk. :)

      Törlés