csütörtök, február 22

self care is not a luxury, it's a priority

  Nem vagyok valami fényesen mostanában, pedig igyekszem. Hiszem, hogy jönni fog az áttörés. Valahogy nem találom magam, illetve a rosszabb verzióm diadalmaskodik állandóan. Jó, túlzás, hogy állandóan, de az az énem, amit hiányolok, azt most nehezen és ritkán találom meg. Egyszerűen azt érzem, hogy nincs semmihez elég energiám, állandóan fáradt vagyok, sokszor nyűgös is és bár csinálom a dolgaimat, valahogy mégsem a várt eredmény fogad. Úgy értem, nem marad tartós a jókedvem, nem maradok életvidám. Pedig a jelenlegi helyzetem nem indokol ekkora fáradtságot, főleg egy olyan kis angyalka mellett, aki este 8-kor elalszik és végigalussza az éjszakákat. Lehel nagyon jó kisfiú, nappal is, semmi panaszom nem lehet és nincs is rá, nem ő az oka annak, hogy sokszor csak nézek ki a fejemből és arra sem tudom magam rávenni, hogy feltegyem a vizet főni a legegyszerűbb tésztás ebédnek. Egyébként ez a kicsit depressziós időszakom most nem olyan, amilyen máskor lenni szokott...sőt, nem is igazán nevezném depressziós időszaknak a mostanit. Csak valami hiányt érzek magamban, valamit keresek, amit nem találok meg és amikor belenézek a tükörbe, akkor alig ismerek magamra. Érdekes dolog ez. De ettől függetlenül nem adok akkora teret ennek a letargiának, hogy elvegye tőlem a kis élményeket és például akkor is elmegyek edzeni, ha nagyon nincs kedvem és épp azt érzem, hogy milyen jó lenne inkább itthon maradni. Próbálok nagyon odafigyelni magamra, mert bízom benne, hogy hamarosan újra a szeretett énem néz rám vissza a tükörből...

  • szóval edzeni azóta is járok, holnap reggel is tervezek menni
  • a héten valamelyik nap tiszta tavasz volt, ezért elmentünk egy kicsit kocogni, ami nagyon feldobott
  • vettünk egy babaülést a biciklire (előre) és tegnap ki is próbáltunk, nagyon jót tekertünk a környéken
  • voltam fodrásznál és eltüntettük a fekete hajamat, most újra barna, mint az eredeti, csak még annál is világosabb és nagyon jó érzés ez a változatosság
  • találkoztam Ilonkával és ettünk tavaszi, meg nyári tekercseket ebédre
  • megszabadultam végre az anyajegyemtől, olyan jó érzés letudni!
  • annak ellenére is elmentem a héten egy babás programra, hogy előtte kicsit tartottam más anyukák közé menni 
  • megnéztem végre egy sorozatot, pedig Gábort nem is érdekelte, de nagyon jó volt, lekötött
  • rászoktam a teázásra, eddig csak mézes-citromos fekete teát és zöld teát ittam télen, de mostanában nagyon kívánom a menta vagy a gyömbér teákat, egyik nap pedig egy gyömbér-kurkuma filtert is találtam itthon, nagyon finom volt és így jobban megy az ivás is, a vízzel kevésbé
 
Most így ennyi jutott eszembe "öngondoskodás" címszó alatt, amiket viszonylag rendszeresen csinálok, és sejtem, hogy hosszútávon még jobb hatásuk lesz. Amit még próbálok sokszor, hogy nem bántom, ostorozom magam, hanem igyekszem megértő és türelmes lenni magammal és egyszerűen elfogadni, hogy ez most egy ilyen élethelyzet, egy ilyen időszak. Attól még lehet jó.
 
első bicajozás hármasban, kisfiam ♥, az új hajszínem és a mai ebéd

6 megjegyzés:

  1. Szerintem a kisgyerekes élet akkor is fárasztó, ha a gyereked másokéhoz képest többet alszik, jobban elvan magában, kevesebbet igényel. De te akkor is készenlétben vagy 0-24, azt nem lehet kikapcsolni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van amúgy, ahogy írod. Csak valahogy akkor is kicsit irreálisnak éreztem azt a fáradtságot, amit este 8-kor szoktam érezni. Arra gondoltam, hogy tuti valami más bajom van, mondjuk nem jól működő hormonokra is gondoltam, de közben meg pl. a fodrászom azt mondta csütörtökön, hogy még sose volt ilyen sok hajam, mint most. Persze ettől függetlenül egy hormonvizsgálat nem ártana.

      Törlés
  2. uhhh de gyönyörű lett a hajad!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó az a barna szín!
    A kisgyerekes lét fáradságát abszolút adom. Nekem a sport ugrott be elsőnek, amit önmagunkért tehetünk, de írtad is, hogy az neked megvan (nekem mindig kimarad, de most, hogy egyre tovább lesz világos, muszáj lesz beiktatni, mert nagyot dobna az energia- és jókedv-szintemen).
    Számomra még az vicces, mikor hétvégén Lujza alvóidejében én is simán szundizhatnék egyet, de neeeeem, mert akkor van egy kis "felnőtt idő", úgyhogy sorozatot nézek, blogokat olvasok stb. (Közben "apa" simán durmol a macskával...)
    Tavasszal esetleg még egy kis vitamin-pótlás jöhet jól.
    Ja, és Lehel iszonyat cuki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :)
      És amúgy tényleg így van, amióta többet és többet sportolok, mozgok, többet vagyok kint a szabadban, ezerszer jobb a hangulatom is. Tegnap pl. időm se lett volna arra, hogy rosszkedvem legyen, mert délelőtt 9-kor elmentünk babakocsizni, 10-re értünk vissza, de Lehel még 11-ig aludt a babakocsiban, tehát én is 11-ig kint ültem a kertben a levegőn. Utána ebédet csináltam, ettünk, kávéztunk, majd elmentünk bicajozni. Utána haza, kis pihi, játék, kaja, majd este elmentem edzeni. Fárasztó, de kellemes értelemben fárasztó és SZUPER nap volt.
      Ja, én is ezt csinálom, a gyerek alszik, nálunk is néha akkor a férjem is elalszik (akár a szőnyegen, pár napja pont ezt csinálta :D) és akkor én ahelyett, hogy aludnék, akkor sorozatot nézek, olvasok vagy nekiállok végre pakolni. De van, hogy én is kidőlök, pl. múlt héten is végigaludtam két részt a sorozatból, hát az valami fantasztikus érzés volt. :D

      Törlés