péntek, június 28

meginogva

  Azt érzem, hogy annyira nehéz nekem stabilan tartani azt az állapotot, amikor minden jó, hogy képtelen vagyok huzamosabb ideig fenntartani. Most az elmúlt hetekben volt egy fellendülésem, összeszedett voltam szinte minden nap, tornáztam, mozogtam egy csomót, esténként volt még energiám. Most meg valahogy egy hete minden összecsúszik, nem is emlékszem, hogy melyik nap tornáztam utoljára, a lakás megint kezd romhalmaz lenni a szememben és borzasztóan letörök attól, hogy azt érzem, képtelen vagyok úgy rendben és olyan tisztán tartani, ahogy én szeretném. Oké, most Lehelnek van alvásgondja, ami néha szokott lenni és eltart 1-2 hétig. Lehet, hogy jön a foga, vagy ez a nagy meleg viseli meg, vagy csak egyszerűen valamilyen nagyobb agyi fejlődésen megy keresztül, de kedd óta nem tud egyedül aludni, úgyhogy az alvás időben nekem is bent kell lennem vele és fognom őt. Én ezt alapjáraton szeretem és tulajdonképpen annak sem kéne bajnak lennie, hogy két órát fekszem vele az ágyban délután, hiszen most ez a feladatom, ezért vagyok itthon és ő a legfontosabb, csak annyira jó lenne, ha ilyenkor tudnék egy off gombot nyomni az agyamon és kikapcsolnék ilyen dolgokat, mint hogy "a takarítással mi lesz". Néha azt érzem, hogy annyira a takarítás körül forognak a gondolataim, hogy megbolondultam. Közben pedig egyáltalán nem úgy néz ki a lakás, mintha rend-és tisztaságmániás lennék (mert nem is vagyok az). Ezek mellett amúgy nem érzem magam teljesen jól funkcionálónak sem, szerintem valami nem oké velem, úgyhogy tervezek elmenni a háziorvoshoz. Pajzsmirigy problémára gyanakszom, de majd ő okosabb lesz, remélem.

Lehel amúgy imádnivaló, de tegnap óta rájött, hogy ő ki tudja húzni a széket és azon keresztül fel tud mászni az asztalra. Tegnap ezt párszor megkísérelte, de itt voltunk a nappaliban és így nem járt sikerrel. Ma viszont, amíg hátat fordítottam neki 0,0009 másodpercre, mert épp az ebédhez vágtam fel valamit, ő tök nagy csendben véghez vitte a tervét, mert arra fordultam hátra, hogy az asztal tetején ül és ott issza az almalevet. Miután levettem, még próbálkozott a mászással és persze a betolt székek miatt lett ám ordítás. Ami amúgy egyre többször van, de hát ez van, nő, fejlődik és most beköszöntött ez a korszak.

A héten voltam bent kétszer is a városban, de egyszer sem éreztem jól maga tőle. Biztosan iszonyú hülyén hangzik, hogy félnapokra elmehetek, mert Gábor van a gyerekkel és mégsem úgy jövök haza, hogy jól éreztem magam. Kedden a nővéremmel találkoztam, hogy igyunk egy kávét és kidumáljuk magunkat, meg megnézzük a Primarkot (amiért én amúgy nem vagyok oda, de csajos programnak jó volt, meg azért vettem 1-2 dolgot és a kasszánál nem számolták fel a kistáskát, amit vettem, de ezt már csak itthon vettem észre). Tegnap meg fodrászhoz mentem be, amit elvileg jövő hétre ütemeztem volna be, de akkorra már nem volt időpont, így most mentem. Az is amúgy jó volt, mármint én nagyon bírom a fodrászomat és nagyon jókat dumálunk, meg tényleg imádom, ahogy dolgozik. Csak valahogy a város, a tömegközlekedés, a pláza, ezek nem tettek jót. Tudom, hogy az önbizalmam sem stimmel egy ideje, mondjuk kb. a szülés óta, de most valahogy nagyon azt éreztem mindkét nap, hogy nem akarok ott lenni, nem akarom, hogy emberek rám nézzenek, nem akarok emberek előtt mutatkozni. Hazafelé a tömött metró pedig valami pokoli volt, életem leghosszabb utazásának éltem meg, pedig már milliószor mentem ezen a vonalon. Sejtem mi tenne nekem jót, egy munkahely.
 

6 megjegyzés:

  1. Ó! Ölelés, nagyon fárasztó, nehéz lehet azért ennyi mindennel zsonglőrködni — asztalmászó gyerkőc, takarítás, altatás, még olvasni is ún. overwhelm volt. Nem vagyok feljogosult, h bármit is mondjak, mert az én életem még kisgyerek nélkül is többnyire egy kontrollálatlan káosz, de szerintem ne légy túl szigorú magaddal 🤗 Nagyon, NAGYON jó vagy. (És valszeg jó ötlet a háziorvos, fontos, hogy vigyázz magadra ennyi minden mellett.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dolly, nagyon kedves vagy! ❤️️️ Egyébként igen, amikor számot vetek, akkor én is látom, hogy bőven jó és elég(nek kéne lennie annak), hogy a gyerek jól van, hiszen ő az első. És tudom is, hogy minden másodlagos, és Gábor is ezt szajkózza nekem, hogy kit érdekel ha nincs éppen elmosogatva. Szerencsére őket tényleg nem, de nekem kéne valahogy egy kis lazaságot tanulnom. Egyébként pl. tegnap este úgy feküdtem le, hogy az esti grillezésből a dolgokat csak felhoztam és otthagytam őket ma reggelre (mert Lehel nem tudott egyedül aludni, mellette kellett lennem) és olyan laza voltam és tényleg nem érdekelt, hogy mi van a mosogatóban és ez annyira jó érzés volt, csak nem tudom, hogy máskor miért nem tudom ezt érezni?
      A háziorvos tuti jó lesz, ha mást nem is, de egy teljes vérképet biztosan csináltat.

      Törlés
  2. "Biztosan iszonyú hülyén hangzik, hogy félnapokra elmehetek, mert Gábor van a gyerekkel és mégsem úgy jövök haza, hogy jól éreztem magam." egyáltalán nem hangzik hülyén, sajnos sokszor működünk így mi anyák :( (és persze simán a nemanyák is, senkitől nem akarom elvitatni ezt az érzést :D)
    Tényleg rohadt fárasztó egy kisgyerekkel az élet, nemcsak fizikailag, hanem (sőt: főleg) mentálisan, pszichésen! Tök normális, hogy más dolgok háttérbe szorulnak. Ha tudtok, érdemes lehet a takarításhoz fizetett segítséget felvenni (nálunk sajnos kizárt, mert B.-nek elvi kifogásai vannak, de a kupit és koszt gyűlöljük, viszont egyikünknek sincs se kedve, se energiája állandóan rendet rakni és takarítani, úgyhogy ez állandó konfliktusforrás).
    Küldök egy virtuális ölelést így ismeretlenül is, ha szabad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vera! :) ❤️️️
      Na meg a másik, amit nem is írtam, de erről a kommentről jutott eszembe, hogy igen, sokszor azért SEM érzem jól magam valahol Lehel nélkül, mert egyszerűen lelkiismeret-furdalásom van, ami pedig tök hülyeség, mert ő közben meg itthon iszonyat jól elvan, bandázik a nagyival, meg a nagybátyjával és amikor megjövök, akkor csak odapillant és nyugtázza, hogy megjöttem. :D
      A takarításra vonatkozólag: sajnos nálunk se működne a takarítónő, mert Gábor biztos, hogy soha nem hívna. Akkor inkább azt mondaná, hogy kitakarít ő. Vagy anyósom, ő is ilyen, hogy "az rengeteg pénz" és akkor ő inkább feljön hozzánk és mindent nagyon szívesen megcsinál. Múltkor is mondtam neki, hogy majd ha alszik Lehel, akkor megpucolom az ablakokat, de ezt nem célzásnak szántam, hanem csak közöltem, mire ő, hogy hagyjam, majd ő megpucolja (nem hagytam). Szóval panaszkodni se akarok neki(k), mert akkor az van, hogy rögtön itt van anyósom és takarít (és ő ezt még élvezi is).

      Törlés
  3. Ha munkahelyed lesz, akkor valószínű ezeket a napokat fogod visszavágyni :) minden helyzetben vannak nehézségek. Csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz! Amúgy metrón (és akármilyen tömegközlekedésen) utazni én is utálok, borzasztóan érzem ott magam, bár valószínűleg nem ugyanazon okból, amiért te, de attól még átérzem. ❤ Szóval én is ölellek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Luna! ❤️️️
      Ohh, tudom ám, biztos így lesz :). Most amúgy olyasmit szeretnék találni, ami részmunkaidő vagy csak ilyen heti 2 nap. Vannak egyébként lehetőségek itt a közelben is, de most kicsit még várok, hiszen most tervezünk nyaralni, viszont legkésőbb szeptembertől szeretnék valami kis mellékest találni. Lehelt nem tervezzük bölcsibe adni, tehát megmaradnak a közös itthoni napok az oviig és így meg tudnánk oldani, mivel Gábornak elég laza a beosztása. Teljes munkaidőben nem gondolkodom, mert Lehel soha nem lesz már ilyen pici és ezt sem akarok elszalasztani.
      A metró nekem most olyan szinten torokszorító érzés volt, hogy szerintem legközelebb inkább bemegyek autóval a városba, bármennyire is hülyeség.

      Törlés