csütörtök, június 20

mennyi az annyi?

 Alapjáraton nem szeretek keseregni, panaszkodni az árakon és nem is nagyon szoktam. Nem azért, mert nem tartok drága mulatságnak egy bevásárlást, hanem csak mert egyszerűen nem fér bele, így is sokszor kimerítem a napi szomorúságomat/bosszankodásomat más dolgok miatt... De tegnapelőtt elmentünk bevásárolni és mikor hazajöttünk, akkor komolyan fogtam a fejem, hogy elköltöttünk 70 ezer forintot? Emlékszem, régen, amikor a gimi és az egyetem közötti egy évben dolgoztam egy pékségben (2005-ben), akkor a havi fizetésem mozgott 70-80 ezer körül. A havi! Most meg elmegyek vásárolni és egy szuszra elköltöm... Oké, amikor hazajöttünk és számot vetettem, akkor azért már látszott, hogy nem vettünk kevés dolgot és a tank is tele van, de valahogy lélektani szempontból akkor is soknak éreztem. Valahogy sokkal jobban viselem, ha ezt a pénzt mondjuk három részletben költöm el. Tudom, hogy a végén ugyanott vagyok, de akkor is már érzés. 

Először is elment 20 ezer forint a benzinkúton, viszont egy teli tank a hónapra biztos, hogy elég nekünk. Aztán elköltöttünk 40 ezer forintot a Tescoban. Ezt azért sokalltam, mert nem volt tele a kosár, nem volt benne se hús, se zöldség, igazából nem is tudom, mi volt benne? Vettünk persze nagy csomag pelenkát, meg nagy kiszerelésű tápszert, de ezekre volt még kuponom is (azért itt veszem). Vettünk Lehelnek egy elegánsabb sortot, meg Gábornak egy inget, mert holnap ballagásra megyünk. De ezekre is volt még 25% kedvezmény. Vettünk pár tejterméket, aszalt dolgokat, magvakat, olíva olajat, macskakaját és egyébként másra nem is emlékszem. Hazafelé pedig megálltunk a piacon és vettünk gyümölcsöt, zöldséget, pékárut, savanyú káposztát. Itt kb. 10 ezret fizettünk. 

Múlt hónapban megfogadtam, hogy sokkal jobban oda fogok figyelni a költekezésre és egyelőre hiába érzem azt, hogy figyelnék, ez valahogy mégsem látszik a számlámon. Az is igaz, hogy egy ideje már minden hónapban van valami extrább kiadás vagy akár több is, pl múlt hónapban voltunk Rómában, ebben a hónapban meg ballag az unokahúgom és neki vettünk egy nagyobb ajándékot, plusz a gyereknek oltás, ami nem tb támogatott, az is egy kisebb vagyon. És az se tesz jót a pénztárcámnak, hogy állandóan feldobálják a közösség oldalak a hatalmas könyvakciókat, így már nem is tudom hány könyvet vettem Lehelnek (és ebből már vagy 5 félre van téve, hogy ha egy picit nagyobb lesz). Meg hát nekem is mindig kell valami, egy új fényvédő, egy új farmersort, egy szandál, akármi. Nem könnyű ebben a mai világban megállni a vásárlást, minden csak egy kattintás, meg amikor 3500 forintos, csodaszép könyveket 800 forintért dob fel az internet Az egyik kihívásom tuti az lesz ezen a nyáron, hogy legalább 2 hétig ne vásároljak semmit (ami nem élelmiszer).

2 megjegyzés:

  1. Hát ezek az élelmiszerárak tényleg borzalmasan magasak. Átváltottam az 50 ezer Ft-ot, mai árfolyamon 125 eurónak felel meg, mi (is) annyit költünk általában egy egész heti nagybevásárlásra (két felnőtt + egy kisgyerek).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tulajdonképpen nekünk is annyi általában a heti, ha összeadom. Hát nem kevés, főleg ilyen fizuk mellett, ami itthon van...

      Törlés