szombat, július 27

szorongok

  Nagyon szorongok mostanában és gyakran van indokolatlanul rosszkedvem. Legtöbbször azt hiszem, hogy azért, mert semmi időm nincs egyedül lenni, úgy értem teljesen egyedül, Gábor nélkül, de aztán amikor mégis így esik, hogy végre magam lennék, akkor meg nem tudom kiélvezni, hanem várom mégis a férjemet és a gyerekemet, hogy újra együtt legyünk. Szorongani pedig olyan dolgokon szoktam, amiket egyedül kellene csinálnom, pl. bevezetni a belvárosba vagy egy idegen helyre, egyáltalán bemenni sok ember közé, de múlt héten már az is szorongást okozott, hogy szokásos módon mentünk délelőtt a játszótérre. Ott voltak az ismerős anyukák is, akikkel jóban vagyunk és valahogy egész úton odafelé azt kívántam, hogy senki ne legyen lent (szokott ilyen lenni), mégis szinte fullon volt a játszó, én meg legszívesebben továbbtoltam volna a babakocsit (nem tettem, mert Lehel már várta, meg amúgy is hülyén nézett volna ki bentről, hogy csak elmegyek a játszó előtt, de oda se köszönök az ismerősöknek). Gábornak amúgy elmeséltem ezt egyik este, amikor beszélgettünk, de megbántam, mert tudtam, hogy ő ezt nem fogja megérteni. Amúgy nem is akartam elmondani, aztán mégis valahogy erre terelődött a szó, azért mondtam el. Szerintem ő azt se tudja, hogy egyáltalán mi az a szorongás meg nem érti azt sem, hogy nincs önbizalmam. Ő nem szorong és mindig van önbizalma, férfi, ez van. Szóval nem lettem sokkal beljebb azzal, hogy elmondtam neki, de legalább nem húztam fel magam rajta, bár erősen kellett tudatosítani magamban, hogy "nem leszek ideges, ha nem érti, amit mondok". 

Elmentem amúgy a házi orvoshoz is. Ezt nagy lépésnek könyvelem el, mert ezt is tologatom magam előtt egy ideje és ugye a házi orvosom is a belvárosban van, tehát nem volt más választásom, be kellett mennem. Jól ki is fogtam egy hülyét. Végigszorongtam a metró és földalatti utat odafelé, mígnem a megállóban, ahol leszálltam, jól beszólt nekem egy férfi, hogy milyen bunkó vagyok, mert előtte léptem fel a lépcsőre (btw én értem oda előbb vagy nekem kellett volna megállnom, hogy megvárjam és előre engedjem? de miért? mi okból? tiszta volt a szitu, egyszerűen elsőnek értem a lépcsőhöz és elindultam rajta felfelé, ő meg végig morgott mögöttem, hogy mekkora bunkó vagyok és amikor hátrafordultam, akkor jól meg is mondta, hogy igen, nekem beszél). Tudom persze, hogy bolond volt és nem kell felvenni, de tényleg már, szorongva megyek be a tömegbe és rögtön ki is szúr valaki magának, ajjjh, annyira rosszul lettem ettől is. Az orvosom aztán tárgyilagos és gyors volt, nem kérdezett túl sokat, elküldött pár helyre és vár vissza majd a leletekkel. 

Orvos után gondoltam beugrom a régi a munkahelyemre, de Marci nem volt bent, így nem volt kedvem. Beültem egy másik kávézóba és egyébként ott tényleg ki tudtam kapcsolni másfél órára. Kávéztam, péksütiztem és csak néztem az embereket. Sajnáltam, hogy nem volt nálam a laptop, mert ott és akkor tényleg jó lett volna blogot írni, de végülis a semmibe bámészkodás kifejezetten jól esett. Utána még mindig volt egy órám, mert nővéremet vártam, hogy végezzen, így benéztem addig a Tiger-be. Tavaly ősszel voltam utoljára, akkor is csak szükségből végigrohantam, de most alaposan körbenézve rájöttem, hogy szerintem tök jó ez a bolt. Vettem is pár hasznos kis apróságot, meg egy nagyon szép mintájú csomagolópapírt, mert jövő héten lesz a kisfiam névnapja és valami szépbe szerettem volna csomagolni a traktort, amit majd kapni fog. Találkoztam aztán nővéremmel, mert megígértem neki, hogy segítek még ezt-azt elhozni a házból és elviszem nagybevásárolni is. De a házba aztán nem mentünk, mert kiderült, hogy a volt pasija szabin van és épp otthon tévézik, így ezt offoltuk. A vásárlásból meg végül óriási nézelődés és vásárlás lett, ami engem iszonyúan kifárasztott. Pedig én is szeretek vásárolni, de tesóm szerintem ennek a bajnoka, már nekem is túl sok volt, ami idő elment ezzel az egésszel. Ráadásul félidőben valahogy megint előkapta a rosszabb énjét és annak ellenére, hogy én segítettem neki, valahogy bunkóságnak éreztem, ahogy pl. a kérésem ellenére rányitotta a kocsi ajtaját a mellettünk álló autóra. Rászóltam, mire még ő kapta fel a vizet, hogy mi van akkor, meg most mi bajom van...megmondom őszintén, ha pasi lennék, én biztos nem akarnék vele járni, agyrém, amit néha csinálni tud. Gödöllőn is kezdte, hogy ne arra menjek, hanem emerre, meg ne itt álljak meg, hanem ott...szóval full idegesítő volt. Felcipeltünk a cuccokat a lakásba, aztán lementünk még a főtérre inni egy kávét és kb. fél óra múlva mondtam, hogy nekem most már mennem kell, mire azt kaptam, hogy soha nem érek rá rendesen és mindig elrohanok. Ami szintén nagyon rosszul esett, mert 11-től fél 5-ig együtt voltunk, mégis mikor kellett volna hazaindulnom, este? Közben Gábor is már írt, hogy mikor megyek már, mert ő nem tud főzni a gyerek mellett. Szóval két tűz között éreztem magam, hogy mindkettőnek tökre meg akarok felelni és valahogy egyiknek se sikerül. Na pl. ezen is szorongtam jó sokat. Aztán itthon persze várt a totális felfordulás, Gábor dél helyett csak 2 után tudta Lehelt elaltatni, nem tudott mellette megfőzni, csak krémtúrót adott neki, meg amúgy is egy romhalmaz volt itthon minden, a gyerek a feje búbjáig koszos volt, komolyan. Nem tudom, miért ilyen béna mindenki? Tesóm 44 évesen rám van szorulva bevásárlásilag, Gábor meg képtelen egész nap egy lecsót megcsinálni a gyerek mellett. És még ezek miatt is én szorongok.
 

26 megjegyzés:

  1. Talán az állandóan és már több, mint egy éve otthon vagy-ozás az, ami eltávolított a "kinttől", és ezért nyomaszt, ha menni kell valahová. Ha én így éreznék, és még ilyen "stádiumban", akkor többször mennék, megerőltetném magam, bármennyire is sokk hatással járna, mert lehet, hogy később ez még rosszabb lesz. Azt gondolnám, hogy nem szabad hagyni magam magamnak ennyire bezárkózni. Biztosan nehéz lenne, de erősebb lenne a félelmem, hogy ettől még rosszabb is lehet. De bocsánatot kérek, ha hülyeséget írok, mert nem vagyok ebben a helyzetben, így nem is tudom azt, hogy ez milyen. A gyerek fejlődése és növése új igényeket támaszt, van amikor szinte egyik napról a másikra változik benne valami, és lehet, hogy ez is nyomaszt, hogy jól csinálod-e. És szerintem nem is tud mindent megmagyarázni magának az ember, hogy mit miért érez. Mindig lesznek hullámok, és az embernek muszáj "meglovagolnia". Jön majd a bölcsi/ovi választás, beilleszkedés, elkapós betegségeken is túl kell esni, és a hisztisebb időszakok, meg a hullámok, amikor úgy érzi az ember, hogy nem elég jó anya, nem elég jó feleség, nem elég jó munkatárs, nem elég jó barát. Aztán a következő reggel süt a nap és jó minden. Fontos találni barátnőt, akivel ki lehet beszélni ezeket. Szerintem az egyik legfontosabb dolog, hogy legyen valaki, akinek el lehet mondani, nem kell hogy megoldást találjon, csak az, hogy őszinte lehet hozzá az ember és végig is hallgat. Szerintem ez a meleg is szörnyű, látjuk, hogy ott van a természet és kimenni egyenlő az iszonyúmelegésfolyikrólamavíz érzéssel. És lehet, hogy jó lenne egy kutyus, ami a tiéd, ami olyan örömet okoz, mint Metró. És én azt is gondolnám, hogy bár annyira vágyik az ember a gyermekre és mindenáron Anya szeretne lenni, vannak pillanatok, amikor valahogy csalódást érez, mert nem úgy mennek a dolgok, ahogy gondolta, hogy menni fog, akár magával, akár a kicsivel kapcsolatban. Én legalábbis nem hiszem, hogy nincs olyan pillanat egy Anya életében, amikor úgy érzi, hogy ez nem pont olyan, mint amilyennek gondolta. Aztán szégyelli, hogy eszébe jutott, mert fél nap és a kicsi nevetése minden felhőt elfúj és boldogság az egész... :) Betty

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából most van már 2 éve, hogy itthon vagyok, mert ugye úgy alakult a munkahelyváltásom anno, hogy pont akkor lettem terhes, így már nem kezdhettem el a munkát az új helyen.
      Úgyhogy igen, régóta itthon vagyok és tudom, hogy emiatt is zárkóztam be ennyire.
      Én próbálom magam új helyzetekbe, szituációkba helyezni, pl. ezért is mentem el kerekítőre a gyerekkel, de eddig szorongásilag az volt a tetőpont, nekem nagyon rossz élmény volt, így hiába vettem egy ötalkalmas bérletet, végül nem használtuk el. Jártam ugye fitt mamik órára is, azt is többek között ilyen megfontolásból, de néha volt, hogy ott is rosszul éreztem magam. (Oda meg egyébként orvosi javaslatra nem járok már, mert többnyire aerobic típusú az óra és van egy nagyon csúnya visszér a lábamban, amivel kapcsolatban azt mondta az érsebész, hogy a futást és az aerobicot felejtsem el.)
      Én egyébként a játszótértől is szorongok egy ideje, mégis megyek minden egyes nap, van, hogy kétszer is. Lehel miatt is, de magam miatt is, mert tudom, hogy nem szabad hagyni azt, hogy nem akarok menni emiatt és akkor kész, nem megyek. Nem írtál hülyeséget, tényleg így van, hogy minél jobban "félek" valahova menni, annál inkább kell.

      Ezt a hullámzós dolgot abszolút érzem, amit írsz és jócskán benne is vagyok általában, bár azt gondolom, hogy most már minden sokkal jobb, mint amikor egy éve még csak elkezdtem tapasztalni. Hát nem könnyű, az tény. És igen, aztán sokszor vannak a semmiből jövős, tökéletes napok kettesben vagy hármasban és akkor egyszerűen nem is értem, hogy ugyan mi bajom volt tegnap? Ilyen ez.

      Barátnő találás tényleg fontos, főleg itt a közelben lenne jó, mert legtöbbször egy messzebbi barátnővel való egyszerű kávézás is túl nagy logisztikát igényel és már eleve az is sok idő, mire innen oda érek (mondjuk a belvárosba) és vissza. Ez már eleve két óra. És akkor valahogy magát a programot is úgy élem meg, hogy oké, de sietnem kell, mert mire még hazaérek stb... Nincs amúgy ilyen "anyuka" barátnőm itt a környékünkön, de már sok anyukával szoktunk dumcsizni a játszón, meg lehet ez jobban beindul majd, ha Lehel bölcsis/ovis lesz majd. Remélem.

      A kutyust nagyon szeretném, iszonyú gyakran jut eszembe, hogy mennyit adna és mennyire szeretném. Egyelőre velünk van ez az eszeveszett kaukázusi, mármint velünk is marad, csak úgy értem, egyelőre nagyon rossz még, szóval kicsit várjuk, hogy csillapodjon, legyen mondjuk már 2 éves, kicsit leüljenek a dolgok vele kapcsolatban. De pár éven belül mindenképpen szeretnék egy kiskutyát, igazából szívem minden vágya, olyan jó lenne. Lehel is nagyon szeretné, a cicákat is imádja, szóval tökéletes kisgazdi lenne, abban biztos vagyok.

      A csalódással kapcsolatban is egyetértek, mert igen, szoktak ilyen perceim lenni, hogy ezt valahogy nem így képzeltem el. De többnyire ezt magammal kapcsolatban érzem, hogy azt hittem jobb leszek, jobban megugrom, én majd másként tudom csinálni stb. Meg hát ugye a gyerek is egy önálló személyiség és pl. arra nem is gondoltam, hogy annyira apás lesz, hogy nekem ez egy-egy nehéz napomon rosszul fog esni, hogy csak apa kell, bármennyire is tudom, hogy ez a fejlődés része.

      Törlés
  2. Táplálkozással tudsz rajta segíteni. Most mindenki nagyon sokat izzad és csak úgy száguldoznak ki a szervezetből az idegeket összetartó elektrolitok sokasága és ettől mindenki feszültebb és szorong. Ami kell kálium, magnézium, kalcium, nátrium, foszfát.

    Egyél napi 2 banánt, egy kis krumplit és vagy édesburgonyát, ha szereted akkor avokádót, de a paradicsom is jó. Ezek tele vannak káliummal. Sósat is egyél többet, mint szoktál. Izotóniás italt is vehetsz és napi 2-3 adag GAL magnézium nyugodtan lemehet. Ezek fogják simítani az idegrendszered.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon egyetértek én is, bár az orvosin anno sajna ilyen hasznos dolgokat nem tanítottak. de nálunk is pl. kisfiam napi több banánt meg avokádót kér magától megint (egy időben egyáltalán nem kért), és én is megint kívánom a banánt. sózok is mindent ezerrel, mintha fizetnének. szóval tényleg a testünk intuíciója is működik, ha van lehetőségünk picit figyelni rá. (a magnézium meg szerintem terhesség + kisgyerekes időszak alatt is tök fontos végig, nekem is sokat nyom a latban idegrendszerileg, ha fordítok rá figyelmet, hogy szedjem rendesen.)

      Törlés
    2. Köszi a tippeket. Nagyjából ilyesmiket szoktunk enni, mondjuk egyedül avokádót ritkábban, pedig azt is szeretjük. Vitamint is szedek, magnéziumot is egy ideje.

      Egyébként az is a baj velem, hogy nálam az étkezés a hangulatommal jár kéz a kézben, szóval amikor szorongok, akkor két opció van. Amíg meg nem ugrom a szorongásos helyzetet, addig éhezek, mert képtelen vagyok enni. Miután meg megugrottam, akkor jöhet minden finomság. A másik a depresszió/nagyon rossz hangulat, ami nálam egyelő azzal, hogy "akkor legalább eszek valami finomat". Aztán meg azért lesz még rosszabb a kedvem, mert megettem egy rakás üres kalóriát. Ördögi kör.

      Törlés
  3. Penny, de jó, hogy írod, valahogy azt vettem észre magamon, hogy többet sózok…. Meglett az oka, köszönöm

    VálaszTörlés
  4. Hát igen, vannak időszakok (de még mennyi), amikor minden, és mindenki idegesít, és akkor azt még nem is néztem, hogy nem egyedül, hanem az anyósodékkal laktok együtt … az is nehezíti gondolom, nem vagytok magatok. Lehet, érzékenyebb vagy mostanában, összejöttek ezek vacak dolgok, és hiába írom, hogy a metrós ürge egy idióta, ne is foglalkozz vele, attól még megértem, hogy azon a napon ez plusz egy adalék volt a rosszkedvedhez. Lehet, hogy sok dolgot tettél arra a napra?
    Belváros, doki, tesód, vásárlás, takarítás Gábor után, a meleg….besokalltál
    Betty nagyon jókat írt, bólogattam, miközben olvastam
    Kitartást neked, biztos lehetsz benne, hogy jól csinálod!!!
    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, anyósomékkal lakunk, de ez kvázi olyan, mintha két külön házban laknánk. Persze van, hogy néha anyósom valamiért felszalad vagy én le hozzájuk, hogy pl. van-e nálatok tej, akármi...de az ilyen hosszabb dolgokat, hogy most feljönnek Lehellel játszani vagy ebéd után egy kávéra, azt mindig megbeszéljük előre. Nem szoktak zavarni, sőt, sokszor örülök is, hogy jönnek.

      Az, hogy sok volt ez így mind egy napra, azzal egyetértek. Múltkor is volt ilyen és akkor is megfogadtam, hogy többet ilyet nem csinálok. Csak valahogy mégse tudok olyan gyakran elszabadulni és amikor igen, akkor mindent bele akarok zsúfolni abba a napba. Mert hát ha már megyek, akkor ezt is és azt is el lehetne intézni.

      A bosszantással vagy szorongással kapcsolatban pedig igen, bosszantott a metrós pasi és a tesóm és Gábor is. De az rosszabb, hogy azon szorongtam, hogy megfeleljek nekik. Hogy megfeleljek tesómnak azzal, hogy elviszem a házba a cuccaiért, hogy bevásároljon, mert megígértem és amikor ezeket megtettem, akkor nem megköszönte, hanem még megkaptam, hogy milyen vagyok már, hogy soha nem érek rá, és mindig rohanok. Miközben annyira igyekeztem, hogy elintézzük a dogait és jól is érezzük magunkat. Gábornak is meg akartam felelni, hogy szabadnapot adott nekem, de én azért sietek haza és hozom, amit kell, ehhez képest éreztem a hangjában a csalódottságot, hogy 4 helyett csak 5-re érek haza. Ami nem is az én hibám volt, mert nővérem vásárolta el ennyire az időt. Na mindegy, nem tudom érthető-e, de azt éreztem este, hogy valahogy nem voltam jó senkinél.

      Törlés
  5. Ami még eszembe jutott, hogy biztos az, hogy ez szorongás?
    Mert mondjuk engem inkább bosszantana, ha egy ilyen metrós fickó szövegelne, bosszantana inkább, hogy bár én segítek, de a tesóm nem vigyázna az autómra (meg máséra sem), és engem bosszantana, ha a férjem nagy kupit csinálna a lakásból mire hazaérek.
    De ez habitus kérdése is nyilván, valószínű, hogy én kevesebbet bírok elviselni.
    Ne haragudj, nem akartam megmondani a tutit, bocsi, ha sok volt.
    Ági

    VálaszTörlés
  6. a szorongás érzésének elképesztő sok oka lehet, de tényleg, millió, és köztük van valóban sok megfogható testi, akár táplálkozással, hormonokkal (pl. pajzsmirigy, mellékvese) kapcsolatos ok is (jó ötlet tehát a háziorvos is, ha emiatt is mentél hozzá). pszichoterápiás szemszögből a szorongásra úgy tekintünk, mint egy felszíni, igaziból homályos tünetre, aminek a hátterében millió és millió más, tudattalan érzés rejlik, akár több is (pl. szégyen, félelem a megszégyenüléstől, harag, szomorúság, csalódottság). sokszor igaz az is, amit Ági mond, hogy a felszíni szorongás mögött valójában elfojtott düh van, ami egy nagyon természetes és jó érzés kéne, hogy legyen. úgy értem, nem ördögtől való dühösnek lenni, és azt ki is fejezni verbálisan mondjuk (nyilván nem parttalan ordibálásra vagy csapkodásra gondolok, hanem a bennünk zajló gondolatok-érzések kihangosítására), de nagyon sokan azt hozzuk magunkkal, hogy nem illik, nem szabad, megbántjuk vele a másikat, nincs értelme, mert a másik úgyis érvényteleníti az érzéseinket stb.. ebből aztán sokszor az alakul ki, hogy magát az eredeti dühöt/rossz érzést/frusztrációt úgy elfojtjuk, hogy magunk sem tudunk róla - helyette lesz a megfoghatatlan és mindent átható generalizált szorongás (egy pszichodinamikus elmélet leegyszerűsítve a szorongást befelé fordított dühnek, agressziónak írja le, de ez azért természetesen jóóóóval komplexebb, legalábbis a gyakorlatban, de tény, hogy sokszor terápiás cél megtanítani a szorongó, magát lekicsinylő klienst "merni haragudni".)
    és nem utolsó sorban, a kisgyerekes lét (és mondjuk a szoptatás alatti hormonális státusz) minden csodája mellett valóban melegágya tud lenni annak, hogy belepörögjünk a saját gondolatainkba - ezt én is tapasztalom a saját bőrömön. hogy pl. mennyire fel tud nagyítódni egy-egy helyzet, probléma, és milyen komoly mentális erőfeszítés kell ahhoz, hogy ezt a helyén tudjam kezelni.
    long story short (és bocsánat a hosszú kommentért), tökjó, hogy foglalkozol ezzel az érzéssel és nehézséggel, hogy gondolkodsz róla, és hogy elkezdtél utána menni az okoknak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fhuu köszi, hogy ezt ilyen részletesen leírtad, nagyon érdekes!
      Sajnos abban is lehet valami, hogy elfojtom a haragomat, mert vagy azért nem adom ki, mert "épp itt a gyerek, majd később", vagy azért nem, mert mire alkalom lenne, addigra hullafáradt vagyok és nincs agyam/kedvem megvitatni, vagy amiatt, mert tudom, hogy a férjem úgysem fogja megérteni, hanem tök más aspektusól látja, így kedvem sincs belemenni, mert sejtem, hogy meddő vita lenne.

      És igen, az is van nálam, hogy iszonyúan felnagyítok minden kis piszlicsáré dolgot, ami nekem ebben a leszűkült, ingerszegény környezetemben óriási dolognak tűnik, de közben meg ha érne egy csomó inger és járnék pl. dolgozni, akkor lehet, hogy csak megvonnám rá a vállam és kész. Múltkor pont ilyesmit éreztem, amikor hazajöttünk Rómából vagy pár hete a Balatonról is, hogy kinyílt a világ, mennyi minden és mindenki volt, mennyit láttam és tapasztaltam, és ez az élet, nem a lakásunk és a helyi játszótér, amire itthon lekorlátozódik az agyam. És ilyenkor próbálom ezt tudatosítani magamban, de valahogy eltelik pár nap vagy egy hét, és megint az egész világ csak a lakásunk és a helyi játszótér és ilyenkor olyan, mintha csak ez létezne a világon.

      Egyébként én erre a pajzsmirigy, meg mellékvese problémára saccolok, azt is adtam elő az orvosnak, meglátjuk majd. Egyébként egyszer voltam már nála hasonló tünetekkel, kb. 10 éve, amikor még dolgoztam. Akkor épp egy rosszabb időszakom volt, ami már tartott egy ideje és biztos voltam benne, hogy valami fizikai bajom is van, mire minden leletem szinte tökéletes lett, egyedül a lelki dolgaim húztak le annyira, hogy szinte már betegnek éreztem magam. Meglátjuk most mik lesznek majd az eredmények.

      Törlés
  7. ami még eszembe jutott: szerintem az anyai lét, úgyis, mint az otthoni logisztikáért felelős személy szerepe iszonyú mentális és érzelmi terheket tud ránk róni. ami pedig egyfajta "alattomos" kifáradáshoz vezethet, ami aztán simán kicsúcsosodhat szorongásban. a "sima" kimerültség, fáradtság is, igen, lehet egy szorongásos állapot hátterében, vagy legalábbis súlyosbíthatja azt.
    nem szeretnék általánosítani, de én pl. ezt a fajta (érzelmi) kimerültséget nagyon tudom érezni, és még a jó napok, jó hetek végén is. úgy fél éve kezdtem el erről tudatosan gondolkodni, és találtam rá az érzelmi házimunkáról, illetve láthatatlan munkáról szóló cikkekre - hát, igazi heuréka-élmény volt. hogy akkor ez az! ez az, ami miatt "indokolatlanul" kimerült, elnyűtt vagyok egy felhőtlenül és örömben eltöltött nap végére is akár. (és nem mellesleg, csomót segített abban is, hogy egyrészt magamnak is könnyebben validáltam, hogy sz...ul érzem magam a bőrömben olykor, illetve pasimmal is tudtam róla egy másik szinten beszélni. mutattam neki is cikket, elolvasta, gondolkodott rajta, és nekem már ettől könnyebb lett valahogy, hogy megértve és elismerve éreztem magam, az állapotom.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek utánanézek majd, érdekes, amit írsz.
      Legtöbbször én is hulla vagyok a nap végén és legszívesebben már fél 9-kor elmennék lefeküdni. De sosem szoktam, mert akkor lenne időnk a férjemmel kettesben lenni vagy csinálni valamit Lehel nélkül. Fent maradok tehát, de közben nagyon fáradt vagyok. A férjem meg sokszor ezt nem érti "ennyire fáradt vagy?" -így szokta kérdezni, amitől felmegy az agyvizem. Aztán amikor ő van itthon a gyerekkel, akkor ő mellette konkrétan SEMMIT nem tud csinálni, se főzni, se kipakolni a mosogatógépet, de még az etetőszéket se törli le, mert egyszerűen nincs rá kapacitása. És ilyenkor hazajövök és rögtön mondja, hogy mennyire megért, meg én milyen ügyes vagyok, hogy megfőzök a gyerekkel és ki is takarítok, hogy csinálom? kérdezi ilyenkor. Csak az a baj, hogy ezt egy hét múlva elfelejti és megint megkérdezi este, hogy de mitől vagyok ilyen fáradt, ááhhh...

      Törlés
    2. igen, nekem az nagy szerencsém, hogy ha én már meg tudom fogalmazni a bajomat, akkor v. eléggé partner benne, és tesz erőfeszítéseket a megértésükre, ha távol is áll tőle csomó érzés.

      itt az egyik cikk, amit én neki megmutattam anno:

      https://uvegplafon.blog.hu/2017/03/09/lelekapolastol_a_nagynened_nevnapjaig_nalatok_ki_vegzi_az_erzelmi_hazimunkat

      Törlés
    3. köszi, creusa., ezt a cikket, nagyon tanulságos!

      Törlés
  8. Kedves Szaffi! nem vagy egyedül a szorongással, egy ideje hasonló cipőben járok én is - én is a megfelelési kényszerem eredményének gondolom amire jól ráerősitett (nekem) a menopauza. Most éppen jobb, mert nyár van és napsütés, de a tél borzasztó volt. Jó, hogy léptél és remélem meglesz a megoldás is hamarosan. Kitartást addig is. Fenci voltam :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is a menopauzára fogom, hogy kb fél éve mindenen szorongok. Ami eddig rutinból, sőt élvezetből ment (utazás) most stresszt és szorongást okoz. 73 éves édesanyám még durvább ebből a szempontból. Pedig talpraesett önálló nő volt egész életében, most meg a lakást alig hagyja el. Nem akarok ilyen lenni :(

      Törlés
    2. Köszönöm, hogy megosztottátok a tapasztalataitokat, úgy látszik elég sok mindenkit érint ez a szorongásos probléma. Hallottam már róla, hogy a változó kor is okoz ilyen tüneteket :( , én egyelőre arra most még gondolni se akarok.

      Törlés
  9. Sajnos mára el tudom képzelni, hogy a menopauza egy nagyon sunyi dolog. 61 éves vagyok, soha semmi bajt, panaszt nem okozott, se hőhullám, se hiszti, semmi. Viszont nehezen viselem az embereket. Sőt! Családtagokat, kollégákat, tök rossz, totál megváltoztam 😕
    Teljesen más voltam régebben, mostanra ott tartok, az a legjobb, ha egyedül vagyok!
    Régebben a barátokkal nyaralni, kirándulni jártunk, ezt már teljesen kizártnak tartom. Ez van, ez lettem.
    🙁

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha beleszólhatok kicsit, a menopauza is beleszól, de az idegrendszer is változik idővel. "Elnagymamásodik, elnagypapásodik." Ez ellen lehet tenni, edzeni kell, okosító tornával. Esetleg nézzél utána a gyereknek szánt okosító tornagyakorlatoknak, TSMT tornagyakorlatoknak és minden napi 15 percet csináld. Segíteni fog.

      Törlés
    2. Kedves Névtelen, nagyon sajnálom, hogy így érzed magad :(, nagyon rossz lehet, hogy ekkorát változik az ember nem jó irányba. De Pennynek igaza lehet, érdemes utánaolvasni, biztos van módszer rá, hogy jobbá, szebbé tegyük a napokat.

      Törlés
  10. A Remotív Extra nekem konkrétan megváltoztatta az életemet. Nem állítom, hogy teljesen elmúlt a szorongás/aggódás/túlgondolás, de óriási a változás, nagyon ajánlom! Üdv. Eszter

    VálaszTörlés
  11. A Facebookon megtalálható dr. Stiber Vivien szorongascsökkentésről szóló oldala. Nekem nagyon dokat segítettek a videói.

    VálaszTörlés
  12. csupa jó tanács! a remotivot megpróbálom én is :-)

    VálaszTörlés